No voi tietysti jos luottokortissa on vielä käyttövaraa.

Mulle kävi vähän niinkuin vahinko tän kampaaja asian kanssa. Olin varaamassa itselleni aikaa luottokampaajalle. Oletin saavani ajan joskus heinäkuussa, kun yleensä on aika pitkät jonot..No tää kampaaja sitten yllätti ja sanoi, että olis peruutusaika huomiseksi, tuletko silloin. Josttain syystä olin niin hoomoilasena, että vastasin kyllä, yhtään ajattelematta, millä mä sen maksan.Nyt menee sitten viimeisetkin rahanrippee luottokortilta, koska en vaan voi enää perua..

Tällaiset tilanteet juuri vievät minua kohti vararikkoa, kun jokin asia tapahtuu juuri nyt, eikä tilillä tai säästössä ole rahaa. Lupaan kuitenkin itselleni, että tämä pelleily loppuu nyt. Vaikeutena syöksykierteen lopetuksessa on kuitenkin se, että tilipäivä on vasta 10pv, eikä mulla ole yhtään rahaa, tai on n.90e pikkukolikoita ja n.90e s-pankin rahastotilillä. Ennen tilipäivää pitää kuitenkin vielä ostaa ainakin bensaa autoon ja ruokaa, mutta kolikoiden tilille saanti kestää niin kauan, ettei kannata tehdä sitä tässä vaiheessa ja rahastotilille menee s-bonukset joten pysyköön ne siellä. Pakko olla edes jokin pesämuna mitä alkaa kasvattamaan...

Tasoitusta tämän kuukauden maksuihin kuitenkin onneksi antaa se, että Käyttölainassa on maksuvapaa. Jää n.300e rahaa jonka avulla ensimmäinen tavoite on lopettaa velkaantuminen. Eli ei enää luton käyttöä. Kun saan ensin rahat riittämään kuukauden niin, ettei tarvitse käyttää luottoa, on velkojen lyhentämisen aika..kyllä tämä tästä lähtee etenemään vaikka hieman tuppaa olemaan käynnistysvaikeuksia.